⭐ Det började med två olika erfarenheter – som passade perfekt ihop
Vi som driver Servicefolket är ett par som alltid brunnit för att hjälpa människor, men från två helt olika håll:
Hon – lång erfarenhet inom äldreomsorg & personlig assistans
Min sambo har arbetat i många år med hemtjänst, äldreomsorg och personlig assistans.
Hon har sett hur viktigt det är med:
tålamod
trygghet
kontinuitet
att någon verkligen lyssnar
Hon har ofta sagt:
“Det borde finnas ett företag som hjälper människor på riktigt – lugnt, varmt och utan stress.”
Jag – teknikintresserad med vilja att göra vardagen enklare
Själv har jag alltid varit den som familj, vänner och grannar ringer när tekniken krånglar.
Det slog mig hur många – både äldre, föräldrar och vanliga hushåll – som:
känner stress kring teknik
inte vet vem de ska fråga
är rädda för att göra fel
Och när man väl hjälper till, händer något fint:
Det blir lugn, ordning och trygghet i hemmet igen.
⭐ När vi slog ihop våra erfarenheter blev idén självklar
Vi insåg att vi kunde skapa något unikt:
✔ Praktisk hemservice + teknikhjälp
✔ Omtanke + trygghet
✔ En kontaktperson som kunden lär känna
✔ Flexibel hjälp utan långa kötider eller krångel
Ett företag som passar:
äldre som vill bo kvar hemma
anhöriga som behöver avlastning och trygghet
familjer som vill ha hjälp i vardagen
personer som kämpar med teknik
alla som vill ha ett företag som faktiskt bryr sig
⭐ Vi lovade varandra tre saker när vi startade
1. Människan först – alltid.
Det spelar ingen roll om det gäller städning, matlagning eller hjälp med mobiltelefonen.
Det viktigaste är att bemötandet är varmt, lugnt och respektfullt.
2. Kvalitet före kvantitet.
Vi skyndar inte. Vi stressar inte.
Vi vill hellre göra ett fantastiskt jobb hos färre kunder än att “hinna så många som möjligt”.
3. Samma person – så ofta som möjligt.
Det skapar trygghet, särskilt för äldre och anhöriga.
⭐ Varför våra kunder gillar just oss
De brukar säga att det är tre saker:
1) Vi är personliga – inte ett stort anonymt företag
Du vet vem som kommer.
Du vet vem du pratar med.
2) Vi är flexibla
Vi anpassar oss efter dig – inte tvärtom.
3) Vi hjälper med “allt det där” som många andra företag inte gör
Från att installera TV och WiFi…
till att handla mat, påminna om mediciner, umgås över en kopp kaffe eller följa med till vårdbesök.
⭐ Vi är här för dig – oavsett om du är redo att boka eller bara vill veta mer

